Op deze pagina vindt u honden die binnen onze vereniging zijn gefokt en door omstandigheden verplaatst moeten worden.
De vereniging biedt een mogelijkheid aan voor de vermelding, maar bemiddelt niet.
De contacten lopen rechtstreeks met de eigenaar of fokker van de hond.

Juno

Voor Juno (Hielke v. Breezand’s Bravoure) wordt een nieuwe eigenaar gezocht.
Op dit moment zit Juno op een tijdelijk adres, maar er wordt gezocht naar een geschikt vast adres voor hem.

Geboren:  20-05-2021
Reu, korthaar, goud gestroomd, gechipt en ingeënt

Gedrag buitenshuis: Aan de lijn heeft hij soms een correctie nodig (trekken/richting andere honden). Los met andere honden gaat goed. Komt uit z’n spel als je hem roept. Onbekende mensen (die wandelen zonder hond) is hij alert op. Raakt onzeker wanneer mensen hem negeren en blaft dan, hier heeft hij training op nodig. Los lopen in een overzichtelijk gebied is daarom beter. Is enthousiast als hij bekenden tegenkomt of andere honden. Houdt van autorijden gaat heel graag mee op pad. Ligt achterin de bus te slapen en wacht geduldig tot hij eruit mag. Gaat ook mee varen en blijft aan boord. Kan zwemmen en in het spel gaat hij het water in. Alleen of zonder opdracht gaat hij niet in het water. Hij volgt nog trainingen en traint graag. Vooral speuren of volgen over allerlei objecten vindt hij leuk. Hij kan heel goed in de ‘trainstand’ staan. Bij het trainen super baasgericht en werkt graag. Hij is rustig naar allerlei dieren behalve katten. Hij is opgegroeid met kippen en een Mechelse Herder.

Gedrag binnenshuis in rust: is graag bij je. Kan overal mee naar toe en valt aan je voeten in slaap. Luistert goed. Accepteert bezoek wanneer hij de mogelijkheid heeft om daar rustig aan te wennen.

Gedrag op het eigen erf / bij drukte: Juno heeft zijn rust nodig. Wanneer er af en aan mensen binnen lopen op het erf of in het huis stapelt de drukte en de stress op. Hij is dan erg waaks en alert. Daar moet voor hem rust gecreëerd worden. Het moet mogelijk zijn dat hij een vaste rustplek heeft en zelf kan opzoeken en daar vooral niet gestoord wordt.

Meer informatie:
Gabri Kolster (0651 967644)